What used to be a castle..


Heej


Zadnje čase se mi na veliko dogaja.. Že več kot teden dni sem sprehlajena, ker sva se s fantom podala s kolesi na približno 10km relacijo. Moja kondicija je slaba, pred odhodom sem že imela glavobol.. No vse to + mrzel veter in pregreto telo --> Čestitke za prvovrstno neumnost.. Kot da to ni dovolj sem imela v četrtek razgovor za telefonistko.. WTF? Glasa skoraj nisem imela. In kakšna pri vragu je telefonistka brez glasa? .. Katastrofa..

No, nekaj dni nazaj, ob sončnem in vetrovnem dnevu pa sem se s sestro odpravila na Grad Vurberk - ali k njegovim ostankom. Če morda kdo od vas ne ve kje je to --> relacija Ptuj - Grajena itd. Tja se rada odpravim, saj mi je zelo blizu, že zato ker moji sorodniki živijo kakšnih 5min vožnje vstran. Seveda sem mnogo pofotkala, zato bom spet dovolila, da fotografije povedo svoje. Pred tem pa še nekaj o gradu. Stoji na strmem griču. Pod gradom stoji lepa cerkev, ob cerkvi pa gostilna, ki je res čudovitega izgleda. Grad je na moje VELIKO presenečenje še stal pred drugo svetovno vojno, česar zares nisem vedela. Jaz sem si predstavljala, da je grad stal pred več sto leti, da so ga zrušili Turki ali kaj podobnega.. No temu ni bilo tako.. Več o tem v nadaljevanju..

 

Za grad pa obstaja več ljudskih pripovedk - slovenske in nemške :) .. Ker je slovenska malce predolga, vam bom predstavila nemško:

O bajeslovni preteklosti gradu pripoveduje nemška ljudska pripovedka. Po njej naj bi konec 11. stoletja v bližini Ptuja živel štajerski vitez Popo, ki je bil pogumen in močan junak. Popo je v vurberški hosti z gorečim polenom ubil ogromnega zmaja, ki je tamkajšnjim prebivalcem povzročal veliko škode. Na vrhu hriba je Popo v začetku 12. stoletja postavil grad, ki ga je po zmaju poimenoval »Wurmberg« [Zmajev breg]. Zmaja so v svojem grbu ohranili tudi lastniki gradu.   



Ljudsko izročilo pravi, da naj bi bil vurberški grad zelo star, saj naj bi ga sezidali okrog leta 111 pr. n. št. Najprej so želeli grad postaviti na višjem bregu, poimenovanem Grmada. Namero jim je onemogočil hudi duh, ki je vse kamenje, ki so ga podnevi znosili na vrh hriba, ponoči znosil na drug, nižji breg. Tako so morali grad zgraditi na slednjem. 
Zanimivo, kaj vse izveš, ko pomaga ata Google :) 

Zgodovina na hitro: 
Prvič je omenjen leta 1238.
Ostanki prvega gradu na Vurberškem griču izvirajo iz 12. stoletja. Grad je bil v lasti grofov Hollenburgov ali gospodov Vurberških, ki so ga poimenovali in mu dali značilen grb z zmajem. Leta 1493 so ga napadli Turki. V 16. stoletju so grad preuredili in ga utrdili z renesančnim obzidjem in obrambnim stolpom. Po prvi svetovni vojni je ruski Rdeči križ v gradu uredil sanatorij za pljučne bolezni, ki je deloval vse do druge svetovne vojne. Takrat so grad zavzeli Nemci in ga spremenili v center za usposabljanje nemških vojaških in političnih komisarjev. Po bombardiranju je eden najlepših slovenskih gradov postal le vir gradbenega materiala za okoliške prebivalce. Kasneje je bilo notranje dvorišče gradu preurejeno v letno gledališče.
















 
 Se opravičujem za razmetanost fotografij :) .. To so fotografije, ki so me res fascinirale, ker kot sem že povedala, nisem vedela, da je grad dejansko stal tako dolgo. Veliko zgodb je, da naj bi se grad podrl zaradi zarote. Grad bi naj bombardirali Partizani, zaradi Nemcev, ki naj bi se v gradu zadrževali. A v času bombardiranja naj bi grad bil prazen. Žalostno..




 

Energetske točke:
V okolici gradu so tudi energetske točke, sedaj je postavljenih že 31, ki jih obiskuje veliko ljudi za namene zdravljenja. Ustno izročilo pravi, da je med vladavino Herbersteinov grajski zdravnik bolnike obolele na pljučih vsak dan poslal na sprehod po gozdu, ki zarašča grajsko vzpetino. Sprehajati so se morali po določenih poteh, speljanih med drevesi in počivati na odrejenih mestih.
Če deluje ali ne, pa se prepričajte sami :) 


P.s. to je super lokacija s super razgledom, ko grem tja vedno s seboj vzamem psa, ker je polno klopi in prostora za užitek :)


Zelo rada bi vam pokazala fotografije, ki sem jih posnela sama, vendar pa mi nekaj trenutno šteka, tako da jih bom objavila takoj, ko mi bo računalnik to dopustil.  :) :)

Uživajte v današnjem prvomajskem brezdelju. Love ya, Marcela xo







Komentarji